Image
Top
Navigation
8 Ιουλίου 2014

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Όλες οι λεπτομέρειες και πρώτη ακρόαση από τον νέο δίσκο του Κυρίου Κ.

Η πρώτη ακρόαση γενικά είναι παράξενο πράγμα. Συνήθως γίνεται στο δωμάτιο μιας δισκογραφικής σε εξαιρετικά ηχοσυστήματα με άλλους δημοσιογράφους, καφέδες σε πλαστικά ποτηράκια και τους ανθρώπους της εταιρείας να χαμογελάνε τριγύρω. Μου άρεσε πάντα να συμμετέχω σε τέτοιες ακροάσεις.

Η πρώτη ακρόαση του νέου δίσκου του Κυρίου Κ., έγινε με μπύρα και παρουσία 5 ανθρώπων (4 ενήλικοι και τα 2 παιδιά μου). Σε στερεοφωνικό σπιτιού και με καλή διάθεση και ανυπομονησία από όλους. Βλέπεις όσοι ήμασταν εκεί πιστεύουμε πολύ στο ταλέντο του Θοδωρή και για μια ακόμα φορά δεν μας απογοήτευσε. Θέλω να τονίσω ότι η πρώτη ακρόαση δεν αποτελεί ποτέ κριτική. Είναι η πρώτη γεύση. Το πρώτο άκουσμα, η πρώτη εντύπωση. Αν φύγεις από αυτή την ακρόαση και θέλεις να ξανακούσεις τον δίσκο, τότε ξέρεις ότι η κριτική που θα γράψεις θα είναι καλή. Αν φύγεις και σκέφτεσαι πόσο ωραία πέρασε η διαδικασία, μάλλον δεν άξιζε τον κόπο. Σίγουρα όμως δεν μπορείς να αναφερθείς σε θεμελιώδη πράγματα και να αναλύσεις όλες τις πτυχές του δίσκου.

Η πρώτη εντύπωση λοιπόν του «Ελατήρια» (έτσι θα λέγεται ο δίσκος) είναι εξαιρετική. Ο Θοδωρής είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της γενιάς του. Ένα από τα χαρακτηριστικά του ταλέντου του είναι η παραγωγική ανησυχία η οποία τον οδηγεί σε πολλούς πειραματισμούς και σε διαρκή εγρήγορση. Σε αυτή την περίπτωση ο δίσκος είναι One Man Show. Ο Κύριος Κ. έχει γράψει στίχους και μουσική μόνος του, η ενορχήστρωση είναι δική του, η παραγωγή το ίδιο και αποφάσισε για πρώτη φορά να παίξει όλα τα όργανα ο ίδιος. Στο τραγούδι «Σαντορίνη» μόνο συμμετέχει ο Χρήστος Παραμπαγκίδης ο οποίος «φυσάει» τη γκάιντα. Ο Χρήστος επίσης υπογράφει τις μίξεις μαζί με τον Κύριο Κ. Ακόμα και το πετάλι που χρησιμοποίησε ο Θοδωρής είναι handmade από Κοντάκο και μάλιστα τον … μπαμπά Κοντάκο.

 

kosk

 

Η παραγωγή είναι σαφώς και εμφανώς καλύτερη από τον προηγούμενο δίσκο «Σήματα Καπνού», δείγμα ότι ο Θοδωρής αποκτάει εμπειρίες και σε αυτό το επίπεδο, ενώ για πρώτη φορά ο Κύριος Κ. πειραματίζεται με «πλήκτρο» σε τέτοιο βαθμό. Ο γνώριμος και αγαπημένος τρόπος με τον οποίο τραγουδάει, δεν επισκιάζεται σε κανένα σημείο από τα όργανα και όλα δείχνουν να βρίσκονται «σοφά βαλμένα» και σε τάξη.

Ο Κύριος Κ. λοιπόν ωριμάζει. Ο στίχος του για εμένα ήταν πάντα θέμα συζήτησης (ή τον αγαπάς ή τον μισείς, μην δοκιμάσεις το ενδιάμεσο) αλλά στέκομαι στην πλευρά αυτών που τον αγαπούν. Κιθαριστικά είναι πιο ώριμος από ποτέ. Το μεγάλο του «ατού» (μουσικά) ήταν πάντα ο τρόπος με τον οποίο αφομοίωνε και επεξεργαζόταν τις (πολλές και καλές ) μουσικές που άκουγε από το εξωτερικό. Η αισθητική του σε συνδυασμό με την ενέργεια που έχει αυτό το παιδί στο παίξιμο του, έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Σε αυτό τον συνδυασμό όλο και περισσότερο, χρόνο με τον χρόνο, μπορούμε να προσθέτουμε και την δεξιοτεχνία. Η απόφαση να μην συνεργαστεί με κανέναν μουσικό και να δημιουργήσει μόνος του τον καινούργιο του δίσκο είναι σοφή για έναν καλλιτέχνη σαν τον Κύριο Κ.. Μπορεί πλέον να αναμετρηθεί με τον εαυτό του, να δώσει προσωπική χροιά σε όλα τα σημεία του δίσκου και να τον οδηγήσει σε μονοπάτια που μόνο ο ίδιος μπορεί να φανταστεί.

Όλα τα παραπάνω αναμένεται να γίνουν ακόμα καλύτερα με τη συμβολή του Ryan West ο οποίος είναι τεχνικός ήχου που έχει δημιουργήσει αριστουργήματα, είναι για πολλά χρόνια συνεργάτης του Jay Z. και έχει κάνει τις μίξεις στο 8 mile του Εμινεμ και θα αναλάβει να κάνει το master του δίσκου απευθείας από το L.A..
Ο δίσκος αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβρη από την Just Gazing Records, σε περιορισμένο αριθμό βινυλίων και θα περιέχει 12 τραγούδια.

Μικρή σημασία έχει στην πρώτη ακρόαση αλλά αν υποθέσουμε ότι ξεχώρισα κάποια τραγούδια, θα βάλουμε πρώτα τα πιο… δυνατά «40 Μέρες», «Ξύδι» και το καταπληκτικό και ατμοσφαιρικό «Αστάρτη»

Υ.Γ. Σιγά μην άφηνε το ίδιο site με καινούργιο δίσκο ο Κοντάκος. Αναμένουμε και καινούργιο site με την κυκλοφορία του «Ελατήρια»

Γιάννης Κουλουκάκος

Spread The Troll

Now on air