Image
Top
Navigation
12 Ιανουαρίου 2015

Σεμινάριο παραγωγής ραδιοφωνικών εκπομπών από το TrollRadio.gr και τις Εκδόσεις Μεταίχμιο για 2η χρονιά

 Διάρκεια: 22,5 διδακτικές ώρες / 3 κύκλοι συναντήσεων

    • Επιμέλεια – Συντονισμός: Γιάννης Κουλουκάκος, ραδιοφωνικός παραγωγός
    • Διδασκαλία: Δημήτρης Σούλτας, Αντώνης Λεκόπουλος, Χρίστος Χαραλαμπόπουλος, ραδιοφωνικοί παραγωγοί
    • Αντικείμενο: Προετοιμασία και πραγματοποίηση μουσικής ραδιοφωνικής εκπομπής
    • Μέρα και ώρες μαθημάτων: Πέμπτη, 18:30-21:00

Κόστος:

Για την παρακολούθηση ενός κύκλου: 50 €
Για την παρακολούθηση δύο κύκλων: 90 €
Για την παρακολούθηση και των τριών κύκλων: 120 €

  • Στο τέλος κάθε κύκλου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά εκπομπές από το στούντιο του trollradio.gr.
  • Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί δωρεάν το βιβλίο Ο Bono μιλάει για τον Bono του Michka Assayas

Αναλυτικά: Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί σε τρεις κύκλους. Ο κάθε κύκλος θα είναι αυτοτελής και οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν να παρακολουθήσουν έναν, δύο ή και τους τρεις κύκλους.

1ος κύκλος: Η είδηση στο μουσικό ραδιόφωνο με τον Δημήτρη Σούλτα

Πέμπτη 12, 19 και 26 Φεβρουαρίου 2015

Εκτός από το ενημερωτικό ραδιόφωνο, όπου το κύριο βάρος πέφτει στην ενημέρωση και στη συνεχή ροή ειδήσεων, το μουσικό ραδιόφωνο μπορεί και αυτό να δώσει συνοπτικά αλλά περιεκτικά ειδήσεις και πληροφορίες χρήσιμες και απαραίτητες για τον ακροατή του. Η διαχείριση αυτών των ειδήσεων εξαρτάται από το είδος τους, το περιεχόμενό τους, αλλά και την αξιολόγησή τους σε σχέση με τα ενδιαφέροντα των ακροατών ενός μουσικού σταθμού.

Σε αυτό το μέρος του σεμιναρίου θα εξεταστούν και θα αναλυθούν αυτές οι δυνατότητες σε τέσσερις θεματικές συναντήσεις:

1. Πώς συνθέτουμε ένα δελτίο ειδήσεων για ένα μουσικό ραδιόφωνο. Διαφοροποίηση του ύφους σε σχέση με έναν ενημερωτικό σταθμό.

2. Διαχείριση ειδήσεων κατά τη διάρκεια μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Πώς μπορούμε συνοπτικά, αλλά χωρίς να χάνουμε την ουσία να ενημερώσουμε το κοινό του μουσικού ραδιοφώνου.

3. Διαχείριση χρήσιμων πληροφοριών (κίνηση, ωράρια, απεργίες, εκδηλώσεις) στο μουσικό ραδιόφωνο.

4. Σατιρικός λόγος στο ραδιόφωνο. Πώς η σάτιρα βοηθά στην ενημέρωση χωρίς να κουράζει το κοινό.

2ος κύκλος: Μουσική επιμέλεια με τον Αντώνη Λεκόπουλο

Πέμπτη 12, 19 και 26 Μαρτίου 2015

«Το ραδιόφωνο από μέσα προς τα έξω»

1η συνάντηση
• Τι είναι ραδιόφωνο – λίγη ιστορία.
• Διαχείριση του προφορικού λόγου στο ραδιόφωνο: Πώς να προσπαθήσουμε να κάνουμε ραδιόφωνο με περιεχόμενο.
• Προετοιμασία και στήσιμο μιας ραδιοφωνικής εκπομπής: Πάμε με σημειώσεις, ή όχι;
• Web radios vs FM radios: Υπάρχουν διαφορές;

2η συνάντηση
• Διαχωρισμός ειδών ραδιοφωνικών σταθμών.
• Σκαλέτα μουσικής ραδιοφωνικής εκπομπής.
• Επιλέγοντας μουσική για το ραδιόφωνο: Προσόντα μουσικού επιμελητή.
• Βασικές τεχνικές αρχές διαμόρφωσης studio.

3η συνάντηση
• Τι είναι τα mp3s – λίγη ιστορία.
• Βασικές τεχνικές γνώσεις χειρισμού audio files.
• Κατανόηση αρχειοθέτησης δισκοθήκης.
• Πρακτικά παραδείγματα mp3 tagging με το MP3tag
• Πρακτικά παραδείγματα στησίματος εκπομπής με το SAM broadcaster.

3ος κύκλος: Η δημοσιογραφική έρευνα και η συνέντευξη στο ραδιόφωνο με τον Χρίστο Χαραλαμπόπουλο

Πέμπτη 23 Απριλίου, 7 και 14 Μαΐου 2015

Η δημοσιογραφική έρευνα στο ραδιόφωνο

Σε αυτόν τον θεματικό άξονα δίνεται έμφαση στον σχεδιασμό της έρευνας, στην οργάνωσή της, στην επιλογή και την αξιολόγηση των πηγών, στη συγκέντρωση του υλικού και στη μορφή της παρουσίασής του. Εξετάζονται οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στη συλλογή πληροφοριών (π.χ. data journalism), καθώς και οι ευκαιρίες συνεισφοράς του κοινού (π.χ. crowd sourcing) για την κάλυψη θεμάτων «ανεπιθύμητων» στα καθιερωμένα μέσα, στο πλαίσιο της ερευνητικής δημοσιογραφίας.

Η συνέντευξη στο ραδιόφωνο

Παρουσιάζεται η τεχνική της συνέντευξης στο ραδιόφωνο και τα διαφορετικά της είδη: η ηχογραφημένη και η ζωντανή. Ακόμα εξετάζονται:

  • η διάρκεια και ο τρόπος παρουσίασης
  • οι κανόνες επιλογής των προσώπων
  • ο σχεδιασμός της και οι θεματικοί της άξονες
  • η μεθοδολογία και τα προβλήματα
  • η σημασία της προσωπικότητας του δημοσιογράφου και του συνεντευξιαζόμενου
  • η επιλογή και η επίδραση του χώρου-τόπου της συνέντευξης

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: ΠΕΜΠΤΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015

Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου στις 18:00

Ο Δημήτρης Σούλτας σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Έχει εργαστεί ως ρεπόρτερ και ως μουσικός παραγωγός σε ενημερωτικά και σε μουσικά ραδιόφωνα (Flash, ANT1, City Fm, Rock Fm, Best Radio, Red Fm) και ως αρθρογράφος σε περιοδικά και εφημερίδες. Έχει διδάξει Ραδιόφωνο στο Εργαστήριο Δημοσιογραφίας του ΑΝΤ1.

Ο Αντώνης Λεκόπουλος έχει σπουδάσει δημοσιογραφία και ασχολείται με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο από τότε που αυτό ήταν… παράνομο (εντάξει, το ιδιωτικό). Έχει εργαστεί ως ραδιοφωνικός παραγωγός στους σταθμούς Freedom 88,9, ΣΚΑΪ 100,3, Capital 96,3, Πειραιάς Κανάλι 1 και (πολύ παλιά) Ηχώ 102,4. Δημοσιογράφος της «ηλεκτρονικής» εποχής, με προϋπηρεσία επίσης τόσο στην τηλεόραση όσο και σε έντυπα ως αρχισυντάκτης και διευθυντής σύνταξης.

Ο Χρίστος Χαραλαμπόπουλος σπούδασε στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια δημοσιογραφία στην École Journalisme de Lille στη Γαλλία. Από το 1983, για περισσότερα από τριάντα χρόνια, αρθρογραφεί στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό Τύπο, για πολιτικά και αθλητικά θέματα. Από το 1994 έως το 2001 υπήρξε ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Βρυξέλλες – Στρασβούργο). Η θητεία του στο ραδιόφωνο ξεκινά από το 1987. Από το 1996 έως σήμερα συνεργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός με τον σταθμό Nova ΣΠΟΡ FM (94,6).  Έχει εκδώσει δύο συλλογές διηγημάτων κι έχει μεταφράσει βιβλία από τα αγγλικά.

Spread The Troll

Now on air